Grundet en systemopdatering, kan nogle brugere opleve forsinkelser på registrering af optjent cashback d. 16. og 17. juli. Vi beklager ulejligheden.

Manglende cashback?

Såfremt du imod forventning ikke har modtaget cashback på dit køb med dit tilmeldte betalingskort, kan du oprette en sag her.
Vores kundeservice bestræber sig på at behandle sagen inden for 48 timer.

Bemærk:
Dit betalingskort skal have været tilmeldt programmet inden dit køb hos partneren.
Der skal være gået mindst 3 dage fra dit køb, til du kan oprette en sag.
Har du handlet hos en deltagende webshop, skal du være opmærksom på, at webshoppen først trækker beløbet fra dit kort, når de afsender din bestilte vare.

Oftest stillede spørgsmål

Om cashback

Hvad er cashback?

Cashback er et loyalitetsprogram, der giver dig penge tilbage på dine køb, når du betaler med dit Visa Debit- eller Visa Kredit-kort hos én af de flere hundrede butikker, webshops og restauranter, vi samarbejder med over hele landet.

Hvordan virker cashback?

Så snart dine kort er tilmeldt cashback, optjener du automatisk en procentdel af dit køb, hver gang du betaler med dit Visa Debit- eller Visa Kredit-kort hos én af vores tilmeldte partnere. Senest 48 timer efter dit køb bliver din optjente cashback synlig i dine kontobevægelser, som du hele tiden kan følge i Mit Spar Nord. Her kan du også udbetale pengene til din NemKonto, når din optjente cashback overstiger 100 kr., og din cashback er “bekræftet”. Du kan også vælge at donere pengene til en udvalgt lokal forening. Læs mere om “afventende” og “bekræftet” cashback under “Cashback-saldo”.

Hvilke fordele får jeg med cashback?

Hvis du er Spar Nord-kunde med Visa-kort, kan du med cashback optjene penge, når du handler hos flere hundrede butikker, webshops og restauranter fordelt over hele Danmark. I praksis fungerer det sådan, at du handler hos en tilmeldt partner med dine Visa-kort, som du plejer, og efter dit køb vil vi automatisk sørge for, at du får en procentdel af dit køb tilbage på din cashback-konto. Din optjente cashback kan du udbetale til din Spar Nord-konto, når saldoen overstiger 100 kr., og din cashback er “bekræftet”. Du kan også vælge at donere pengene til en udvalgt lokal forening. Læs mere om “afventende” og “bekræftet” cashback under “Cashback-saldo”. 

Tilmelding

Hvordan kommer jeg i gang med at optjene cashback?

For at optjene cashback skal du blot tilmelde ét eller flere af dine Visa-kort til cashback i Mit Spar Nord. Tilmeldingen er gratis og tager ganske få minutter at gennemføre. Så snart du har tilmeldt dine kort, optjener du automatisk cashback, når du betaler med dine tilmeldte kort hos vores flere hundrede partnere.

Hvem kan bruge cashback?

Cashback er forbeholdt Spar Nord-kunder over 18 år med et Visa Debit- eller Visa Kredit-kort, men der er ingen særlige krav eller forpligtelser forbundet med at tilmelde sig cashback. Du kan desværre ikke tilmelde dit Visa Dankort. Men skifter du dit Visa Dankort ud med et Visa Debit-kort kan du tilmelde dig cashback i forbindelse med bestillingen af kortet. Du bestiller nemt og hurtigt et Visa Debit-kort på Mit Spar Nord.

Hvad koster det at tilmelde sine kort til cashback?

Det er gratis at tilmelde sig cashback. Der er ingen oprettelsesgebyrer, og du modtager din cashback helt automatisk, når du betaler med dine tilmeldte Visa Debit- eller Visa Kredit-kort hos vores tilmeldte partnere. Det er også gratis at få udbetalt din optjente cashback til din valgfrie Spar Nord-konto, men det kræver, at din cashback-saldo overstiger 100 kr., og din cashback er “bekræftet”. Læs mere om “afventende” og “bekræftet” cashback under “Cashback-saldo”.

Kan jeg optjene dobbelt cashback?

Hvis du som medlem tilmelder det samme betalingskort til mere end et fordelsprogram udbudt af Loyalty Key, optjener du ikke dobbelt cashback. Du kan dog tilgå din optjente cashback i de fordelsprogrammer, hvor du er tilmeldt, men du kan kun udbetale cashback i ét fordelsprogram pr. gang. Det betyder, at når du udbetaler din optjente cashback via din profil på Spar Nord cashback, vil beløbet, du udbetaler, nedskrives tilsvarende i det andet fordelsprogram, du er tilmeldt, men ikke udbetaler fra.

Udbetaling

Hvad kan jeg bruge min cashback på?

Du bestemmer helt selv, hvad du ønsker at bruge din optjente cashback på. Når du har optjent 100 kr. på din cashback-saldo, og din cashback er bekræftet, kan du udbetale dem direkte til din Spar Nord-konto på Mit Spar Nord. Du kan også vælge at donere pengene til en udvalgt lokal forening. Læs mere om “afventende” og “bekræftet” cashback under “Cashback-saldo”.

Hvordan får jeg udbetalt min cashback?

Du kan udbetale din optjente cashback til din Spar Nord-konto, når din cashback-saldo overstiger 100 kr., og din cashback er “bekræftet”. Du kan udbetale via udbetalingsfunktionen i Mit Spar Nord, eller donere pengene til en udvalgt lokal forening. Læs mere om “afventende” og “bekræftet” cashback under “Cashback-saldo”.

Hvornår har jeg pengene på min konto?

Vi sætter cashback til udbetaling en gang ugentligt om fredagen. Derefter kan du forvente at have beløbet på din bankkonto inden for 1-2 bankdage. Hvis du har anmodet om udbetaling senest torsdag aften i en uge, sætter vi din cashback til udbetaling fredag i samme uge.

Sikkerhed

Har jeg mulighed for at slette min cashback-konto?

Ja, du kan til hver en tid slette din cashback-konto. Du sletter din konto ved at sende os en e-mail på support@sparnord-cashback.dk. Bemærk dog, at såfremt du sletter din konto, vil du ikke have mulighed for at genaktivere kontoen senere hen. Ønsker du at blive bruger af cashback igen på et senere tidspunkt, skal du tilmelde dig på ny, og din eventuelt optjente cashback på din slettede konto vil være tabt.

Hvordan er sikkerheden hos cashback?

Sikkerheden omkring Cashback er vores højeste prioritet. Løsningen er bygget således, at Cashback ikke tilgår dit betalingskort. I stedet benyttes en PCI Level 1 Compliant udbyder hertil. Al opbevaret- eller transmitteret data er krypteret. Cashback er i øvrigt en ”read-only” tjeneste, og vi trækker på intet tidspunkt penge fra dit betalingskort.

Partnere

Hvor optjener jeg cashback?

Du optjener cashback hos alle de butikker, restauranter og webshops, der er tilmeldt cashback. Du kan se en oversigt over alle partnere på vores partnerside her, og der kommer dagligt nye til.

Hvor meget cashback optjener jeg hos partnerne?

Det er den deltagende butik, restaurant eller webshop, der fastsætter, hvor meget cashback, du optjener. I gennemsnit tilbyder partnerne 10 % i cashback af dit køb, men satsen varierer fra partner til partner. På hver partners profilside kan du altid se, hvor meget du kan optjene i cashback.

Cashback-saldo

Hvornår registreres min optjente cashback?

Normalt registreres din cashback få minutter efter dit køb, men der kan i nogle tilfælde gå op til 48 timer. Når din cashback registreres, kan du se transaktionen i Mit Spar Nord som enten “afventende” eller “bekræftet”. Inden for 30 dage (oftest hurtigere), når eventuelle returpolitikker for købet er overholdt, vil din transaktionsstatus automatisk skifte fra “afventende” til “bekræftet”.

Skulle det ske, at din cashback fortsat ikke er blevet registreret, kan du oprette en sag og anmode om din manglende cashback her. Du kan også altid kontakte kundeservice, så undersøger vores dygtige medarbejdere sagen. Husk at medsende kvittering for dit køb.

Bemærk, at vi kun efterregistrerer transaktioner, der er op til 60 dage gamle.

Hvad er “reserveret”, “afventende” og “bekræftet” cashback?

Når vi registrerer dit køb, får din transaktion en status. En transaktion kan have 4 forskellige statusser:

  • Reserveret: Dit køb er allerede registreret, men pengene er ikke trukket i din bank endnu. Når pengene er trukket, vil både købsbeløb og cashback fremgå.
  • Afventende: Når din transaktion registreres efter dit køb, står din optjente cashback som “afventende” på din cashback-saldo i Mit Spar Nord. Din cashback er registreret, men endnu ikke tilgængelig.
  • Bekræftet: Din cashback skifter status til ”bekræftet”, når vi har modtaget betalingen fra partneren. Du kan først udbetale til din Spar Nord-konto, når din cashback er bekræftet, og din saldo overstiger 100 kr.
  • Refundering: Såfremt du foretager en refundering af dit køb, f.eks. ved en returvare, registrerer vi dette som en refundering, og din cashback fraregnes din cashback-saldo.
  • Annulleret: Såfremt din cashback-transaktion bliver annulleret, kan det f.eks. skyldes, at den forretning, du handlede hos, er gået konkurs og derved ikke kan afregne din cashback for dit køb.

Hvad skal jeg gøre, hvis jeg ikke har fået registreret min cashback?

Hvis du senere end 48 timer efter dit køb ikke har fået registreret din cashback, eller du på anden måde oplever problemer, kan du kontakte kundeservice på support@sparnord-cashback.dk. Oplys dit navn, din e-mailadresse og vedlæg en kvittering for dit køb.

Du er ligeledes velkommen til at ringe til kundeservice på +45 70 60 57 52 alle hverdage imellem kl. 10.00-12.00 og 12.30-15.00. Ved manglende cashback anbefaler vi dog, at du sender os en mail inden med din kvittering, så vi har mulighed for at behandle sagen korrekt. 

Cashback Travel

Hvad er Cashback Travel?

Cashback Travel er en hotelbookingportal, der udbydes af Loyalty Key, som også driver Spar Nord cashback. Formålet med Cashback Travel er at give medlemmer som dig endnu flere fordele – foruden dem du allerede har hos over 1.500 partnere.

Du kan optjene op til 40 % i cashback, når du booker overnatninger på hotel. Der er 800.000 hoteller at vælge imellem i hele verden, og du kan endda tit være heldig at få din booking til en billigere pris end hos lignende hotelportaler – og med cashback oveni.

For at optjene cashback på din booking skal du blot være logget ind, klikke på linket til Cashback Travel, finde det hotel, du vil overnatte på, og booke dit ophold.

Hvornår modtager jeg cashback for mit hotelophold?

Du modtager din cashback 30 dage efter dit opholds afslutning. Indtil da vil din cashback stå som afventende på din cashback-konto, og på dit bankkontoudtog vil der stå ”Hotel Accommodations”.

Du modtager først din cashback 30 dage efter opholdets afslutning, da vi skal sikre os, at opholdet er gennemført for at kunne belønne dig med cashback.

Hvad gør jeg, hvis jeg har brug for hjælp med min hotelbooking?

Hvis du får brug for hjælp i forbindelse med din booking, skal du kontakte vores amerikanske samarbejdspartner travel.win. De håndterer alle bookinger, og du kan kontakte dem døgnet rundt. Telefon: +45 38487105.

Har du spørgsmål til Spar Nord cashback eller dit medlemskab, kan du kontakte vores support på e-mail: cashbacktravel@loyaltykey.com eller telefon: +45 70200591.

Hvad gør jeg, hvis jeg ikke har modtaget min bookingbekræftelse?

Prøv venligst følgende:

  1. Tjek din spam-mappe i din indbakke for at se, om din bekræftelsesmail med bookingen ligger der.
  2. Hvis du har dit Rejse-ID, kan du logge ind på Mit Spar Nord, gå til Cashback Travel i øverste højre hjørne, klikke på linket “Mine Bookinger” og:
    • Indtast dit Rejse-ID
    • Indtast efternavnet på hotelreservationen
    • Du har også mulighed for at sende e-mailen med hotelreservationsbekræftelsen til den e-mailadresse, du angav ved købet, eller til en helt anden e-mail.
  3. Hvis du ikke har dit Rejse-ID eller stadig ikke kan finde din reservation, bedes du kontakte Booking Support på +45 38487105, der har åbent døgnet rundt. Bemærk: Når du booker dit hotelværelse, skal du altid bekræfte din e-mail under bookingen. Det er denne e-mail, vi sender din bookingbekræftelse til i første omgang.